Cyfryzacja sektora finansowego (2)

W dniu 9 marca 2020 r.

Finansowanie inwestycji

Cyfrowy rozwój Polski – jak sieć 5G, przemysł 4.0 czy niezbędna podstawa funkcjonowania infrastruktury kraju czyli nowoczesna energetyka oparta o niekopalne surowce – wymagać będzie w najbliższych latach ogromnych inwestycji. Ich sfinansowanie to problem , którego rozwiązanie bez udziału nowoczesnego sektora bankowego i środków europejskich będzie po prostu niemożliwe. Już dziś trzeba o tym poważnie rozmawiać i przygotowywać się na kolejne wielkie inwestycyjne wyzwanie.

Cyfrowa transformacja płatności w Polsce – wyzwania nowej dekady

            Po 30 latach od zmiany systemu politycznego i gospodarczego w Polsce nasz kraj zasadniczo przekształcił swój sektor finansowy i płatniczy, w wyniku czego plasuje się  obecnie w gronie najbardziej zaawansowanych krajów w tym zakresie  w Europie i nawet na świecie. Zawdzięcza ten stan w dużym stopniu zastosowaniu w systemach finansowych i płatniczych nowych technologii i narzędzi informatycznych. Utrzymanie pozycji lidera wymaga jednak już obecnie zdefiniowania wyzwań nowej dekady i zastanowienia nad sposobami poradzenia sobie z nimi.

Zastosowanie sztucznej inteligencji w sektorze

            Sztuczna Inteligencja (AI) jest uznawana za technologię kluczową dla rozwoju gospodarki, w tym także dla sektora finansowego. W tym kontekście istotne jest spojrzenie na AI  w kontekście rozwiązań technologicznych, definicji prawnych, praktycznych zastosowań w sektorze finansowym i ubezpieczeniowym, konsekwencji dla rynku pracy w sektorze.

e-Commerce i nowoczesne metody płatności

            Elektroniczny handel  ma za sobą 25 lat rozwoju. I przewidywaną perspektywę dalszego dynamicznego rozwoju w globalnej skali. Jednocześnie w sferze płatności pozostaje obszarem – w stosunku do sektora finansowego – mniej  zestandaryzowanym i mniej regulowanym. W kontekście najbliższej przyszłości należy się zastanowić także m.in. nad problemami zastosowań AI w e-Commerce,  edukacji konsumentów, cybersecurity zarówno klientów, jak używanych systemów transakcyjnych.